Carian Blog

Wednesday, July 28, 2010

Sungai di dalam laut: Bukti keajaiban Kitab Allah, Al-Quran.

“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.” (Q.S Al Furqan:53)
Ketika saya menelaah beberapa website di dalam dunia internet ini, saya terjumpa satu artikel mengenai penemuan yang menakjubkan di sebuah gua, Cenote Angelita, di dalam laut Mexico oleh seorang jurufoto dasar laut dan juga penyelam bernama Anatoly Beloshchin pada 24 March 2010. Penemuan ini telah menzahirkan apa yang telah tertulis di dalam Al-Quran nur-Qarim.(penterjemahan seperti yang tertulis di atas)Kemudian minggu yang lepas adik saya telah menunjukkan pada saya melalui youtube mengenai pertemuan tersebut dan saya amat terpesona dan kagum kerana bukan sahaja ianya adalah bukti kekuasaan Allah tetapi juga membuatkan saya terdiam seketika kerana setelah beribu tahun Al-Quran diturunkan, bukti yang selama ini dinafikan oleh mereka yang digelar al-Kafirun ini telah terpapar di dada dunia.

Di dalam catatannya, Anatoly Beloshchin telah menulis “We are 30 meters deep, fresh water, then 60 meters deep – salty water and under me I see a river, island and fallen leaves… Actually, the river, which you can see, is a layer of hydrogen sulphide.” Apa yang dinyatakan oleh penyelam a.k.a jurufoto bawah laut a.k.a jurufoto exotic ini telah membuktikan akan kesahihan ayat suci Al-Quran di-atas. Walaubagaimana pun di bahagian komen web page ini, terdapat beberapa individu telah mempersoalkan penemuan ini, antaranya:

isbister says:
April 19, 2010 at 8:29 pm
"I think one of the pictures shows the guy entering the hydrogen sulphide river??? H2S can affect you just on skin contact, you do not want to swim around in it (it can enter a variety of other ways as well and is comparable to hydrogen cyanide in its ability to affect nervous system function). It’s classified MSDS as level 4, aka Severe Hazard, on both health and flammability.

I dont know what you were thinking but next time don’t do that, please. The pictures are great but wading in H2S is a dumb@#$ move".

Juga terdapat beberapa komen yang saya rasa tidak perlu dinyatakan di sini kerana isu kesensivitian rakyat Malaysia. Pokoknya, golongan-golongan al kafirun ini sememangnya tidak duduk senang dengan penemuan ini. Dan baru-baru ini, ketika saya cuba untuk melayari laman web Beloshchin, laman web ini telah ditutup untuk penyelenggaran. Uniknya, penyelenggaran ini telah berlaku lebih daripada seminggu. Adakah ini salah satu kesan penemuan beliau?

No comments:

Post a Comment